آمار مطالب

کل مطالب : 89
کل نظرات : 5

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستار فردا و آدرس akbarpourrahimi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 89
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391
نظرات
نان کامل حاوی فیبر بیشتری نسبت به نان سفید می‌باشد. دانه های کامل گندم یعنی با سبوس سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی و فیبر می‌باشند. کلاً هر ماده‌ غذایی که از گندم کامل یا همان سبوس‌دار تهیه می‌شود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان کولون را کاهش می‌دهد.
 
۵ دلیل برای مصرف نان
به گزارش افکارنیوز، مصرف نان در هر وعده‌ غذایی و البته به میزان کم آن برای اینکه همیشه سالم و تندرست باشید لازم است. در این مقاله چند دلیل خوب برای مصرف نان ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

نان: آرد مهم است

دستور تهیه‌ نان بسیار ساده است. نان از آرد گندم، آب، کمی نمک و خمیر مایه تهیه می‌شود. فرق اصلی نان‌هایی که به فروش می‌رسند در آرد آن‌ها است. به عنوان مثال آردی که برای تهیه‌ی باگت استفاده می‌شود با آردی که برای نان سبوس‌دار استفاده می‌شود کلی فرق دارد. ارزش غذایی آرد نان سبوس‌دار بالا است به خاطر این که حاوی مواد معدنی بیشتری است. آردهای سفید، تصفیه شده‌اند و برای همین از نظر ارزش غذایی در درجه‌ی پایین‌تری قرار دارند. برای این که سالم باشید و از نانی که میل می‌کنید نهایت استفاده را ببرید لازم است که از نان‌های سبوس‌دار و کامل استفاده کنید.

نان: مصرف به اندازه باعث کنترل وزن می‌شود

نان حاوی کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین و فیبر است. در عین حال این ماده‌ی غذایی مفید، چربی و کربوهیدرات زود جذب کمی دارد. باید بدانید که کربوهیدرات های پیچیده انرژی لازم برای سوخت و ساز بدن، کنترل عملکرد مغز و سیستم عصبی مرکزی را تأمین می‌کنند. این کربوهیدرات ها در مقایسه با قندهای ساده دیر جذب می‌شوند. برای همین قند خون را با سرعت زیادی بالا نمی‌برند. نان‌های سبوس داری که حاوی فیبرها و گلوسیدهای پیچیده هستند سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کنند و برای همین از ریزه خواری بین وعده‌های غذایی دور می‌مانید. اگر رژیم لاغری گرفته باشید مصرف نان را فراموش نکنید به خاطر این که نان حاوی مواد چرب و قند کمی است. از این گذشته به راحتی شما را سیر می‌کند و جلوی پرخوری را می‌گیرد.

نان: مفید برای دفع راحت‌تر

به طور متوسط ۲۵ درصد مردم از یبوست رنج می‌برند. زمانی که مصرف فیبرهای غذایی محلول و غیر محلول بیشتر شود بهتر می‌توانید با یبوست و مشکل دفع مقابله کنید. نان منبع فیبر است. این فیبرها برای بهبود عملکرد روده‌ها و تنظیم قندخون مفیدند. برای همین هم از ابتلا به خیلی از بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند.

نان کامل حاوی فیبر بیشتری نسبت به نان سفید می‌باشد. دانه های کامل گندم یعنی با سبوس سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی و فیبر می‌باشند. کلاً هر ماده‌ غذایی که از گندم کامل یا همان سبوس‌دار تهیه می‌شود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان کولون را کاهش می‌دهد.

نان کامل حاوی فیبرهای محلول و هم فیبرهای غیر محلول می‌باشد. فیبرهای محلول جذب قندها و چربی‌ها را کاهش می‌دهد و فیبرهای غیر محلول باعث راحتی دفع می‌شود. برای اینکه میزان جذب فیبرهای غیر محلول را بالا ببرید لازم است که از نان‌های سرشار از فیبر مانند نان سبوس دار و نان‌های محلی استفاده کنید.

نان: برای تأمین انرژی بدن

ورزشکارها بهتر می‌دانند. مصرف نان قبل از ورزش‌های سنگین لازم است. نان سبوس دار حاوی به طور متوسط ۵۰ درصد نشاسته می‌باشد برای همین نیز حاوی گلوسیدهای پیچیده و انرژی زا است. این گلوسیدها در کبد و عضلات به صورت گلیکوژن ذخیره می‌شوند. نان کامل حاوی فیبر بیشتری نسبت به نان سفید می‌باشد.

نان: دوستدار مغز و عملکردهای ذهنی ما

مغز ۲ درصد کل وزن ما را تشکیل می‌دهد و حدود ۲۰ درصد انرژی به دست آمده از غذاها را می‌خواهد. ذخیره‌ی انرژی مغز بسیار ناچیز است یعنی فقط ده دقیقه باک انرژی آن پر می‌ماند. برای همین هم زمانی که غذا نمی‌خورید و روزه هستید فعالیت و عملکرد مغز افت می‌کند. بعد از یک شب خواب و گرسنگی لازم است که برای صبحانه نان میل کنید. توجه داشته باشید که نان صبحانه به ویژه برای کودکان بسیار مفید است. با این حال بیشتر کودکان یا صبحانه نمی‌خورند یا ترجیح می‌دهند کیک و کلوچه بخورند. سعی کنید حتماً برای صبحانه آن‌ها را به خوردن نان علاقمند کنید.
تعداد بازدید از این مطلب: 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : جمعه 18 اسفند 1391
نظرات
به رغم اینكه دانشمندان نقش تغذیه و عادات صحیح غذایی را در سلامت بدن و پیشگیری از بیماری های مزمن به اثبات رسانیده اند ولی همچنان شاهد شیوع چاقی و بیماری های مربوط به آن نظیر تصلب شرایین، دیابت، نارسایی قلبی و... كه همگی در كاهش طول عمر نقش اساسی دارند، هستیم.

به طور كلی رعایت شیوه های صحیح تغذیه كه در پیشگیری از بروز انواع بیماری ها و سرطان ها و پیری زودرس نقش دارند برای افرادی كه می خواهند زندگی سالم و طولانی داشته باشند، ضروری است. این شیوه ها عبارتند از:
۱- خود و فرزندتان را به خوردن صبحانه عادت دهید، حتی اگر یك میوه یا یك لیوان آب میوه تازه باشد.
۲- از خوردن میان وعده های غذایی بین صبحانه و ناهار و ناهار و شام غافل نشوید. سعی كنید در این وعده ها بیشتر از میوه و سبزی، كیك و كلوچه های كم شكر با یك لیوان شیر استفاده كنید.
۳- در هنگام گرسنگی، تنقلات نخورید. استفاده از مواد غذایی كم ارزش مثل چیپس و پفك تنها باعث ایجاد عادات غذایی ناسالم می شود و هیچ نقشی جز بر هم زدن رژیم غذایی شما نخواهند داشت.
۴- روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.
۵- از خوردن شام سنگین، حجیم و پرچرب بپرهیزید. خوردن سالاد و سبزی به همراه روغن زیتون را در كنار شام (البته سبك) فراموش نكنید.
۶- مصرف گوشت قرمز را به ۲ مرتبه در هفته كاهش دهید و سعی كنید بیشتر از ماهی و مرغ و میگو استفاده كنید.
۷- در تهیه غذا به روش صحیح پخت و حفظ موادغذایی توجه كنید.
حتماً قبل از طبخ، چربی های زاید گوشت و مرغ را بكنید و بیشتر از روش بخارپز و كباب كردن استفاده كنید.
۸- بلافاصله پس از صرف غذا به رختخواب نروید. ۳ ساعت فاصله بین شام و خواب كافی است.
۹- از مصرف زیاد نمك خودداری كنید.
۱۰- هرگز پس از صرف غذا، چای ننوشید زیرا مانع از جذب آهن می شود.
۱۱- به اندازه كافی میوه و سبزی بخورید. خوردن روزانه ۵ واحد میوه و سبزی تازه و متنوع برای داشتن بدن سالم ضروری است.
۱۲- مصرف غذاهای آماده حاوی چربی های اشباع و سس را محدود كنید.
۱۳- از انجام روزانه نیم ساعت ورزش كوتاهی نكنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391
نظرات

 
 
طوری که روزتان را شروع می‌کنید خیلی مهم است. چه مادر باشید، چه یک معلم، نویسنده، یک مربی یوگا یا در کار آزاد مشغول باشید، اولین کاری که صبح‌ها انجام می‌دهید اهمیت زیادی دارد.
 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردمان ؛ براساس فلسفه اورودیک، انتخاب‌هایی که برطبق برنامه روزانه‌تان می‌کنید، یا مقاومت شما را در برابر بیماری‌ها بالا می‌برد یا آن را به طور کل از بین می‌برد.آیورودا از ما دعوت می‌کند تا با متمرکز شدن بر آداب صبحگاهی که بدن را با ریتم طبیعت هم‌تراز می‌کند، زندگی خود را تعادل بخشیده و اعتماد‌به‌نفس را درکنار نظم شخصی در خود تقویت کنیم.ممکن است مغزتان بگوید باید ایمیل‌هایتان را چک کنید، سگتان را برای پیاده‌روی بیرون ببرید، بچه‌ها را به مدرسه برسانید، و نباید دیر سر کارتان حاضر شوید و به همین دلیل وقتی برای انجام این آداب صبحگاهی باقی نمی‌ماند.

اما، اگر قرار است فقط برای یکی از این آداب که سلامتتان را تقویت می‌کند، وقت بگذارید، این خواهد بود:روزتان را با نوشیدن یک لیوان آب گرم با یک نصف لیمو تازه شروع کنید.کار آسانی است و اینقدر فایده دارد که واقعاً نمی‌توان از آنها گذشت.

۱. سیستم‌ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

لیمو سرشار از ویتامین C و پتاسیم است. ویتامین C برای مقابله با سرماخوردگی خوب است و پتاسیم عملکرد مغز و اعصاب را تقویت کرده و به کنترل فشارخون کمک می‌کند.

۲. pH را تنظیم می‌کند.

لیمو یک ماده‌غذایی شدیداً قلیایی است. بله، اسیدی هم هست اما وقتی وارد بدن می‌شود قلیایی می‌شود (اسید سیتریک وقتی گوارش می‌شود، خاصیت اسیدی تولید نمی‌کند). یک بدن قلیایی یکی از رمزهای داشتن بدنی سالم است.

۳. به کاهش وزن کمک می‌کند.

لیمو سرشار از فیبر پکتین است که به مقابله با ولع خوردن کمک می‌کند. همچنین مشخص شده است که افرادیکه یک رژیم‌غذایی قلیایی دارند، سریعتر وزن کم می‌کنند.

۴. به گوارش کمک می‌کند.

آب گرم دستگاه گوارش و حرکات حلقوی آن --موج انقباضات عضلانی در دیواره‌های روده-- را تحریک می‌کند. لیمو همچنین سرشار از موادمعدنی و ویتامین‌هاست ، به دفع سموم در دستگاه گوارش کمک می‌کند.

۵. یک ادرارآور ملایم و طبیعی است.

آب لیمو به بیرون کردن مواد ناخواسته از بدن کمک می‌کند زیرا لیمو ادرار را افزایش می‌دهد. درنتیجه سموم با سرعت بیشتری از بدن خارج می‌شوند و دستگاه ادراری شما سالم می‌ماند.

۶. پوست را صاف می‌کند.

ویتامین C به کاهش چین و چروک‌ها و لکه‌های پوست کمک می‌کند. آب لیمو سموم را از خون بیرون می‌کند و این باعث می‌شود پوست صاف و شفاف شود.

یک لیوان آب گرم و لیمو، مایعات لازم برای بدنتان را از همان ابتدای روز به آن می‌رساند و از بروز کم‌آبی بدن و خستگی آدرنال جلوگیری می‌کند. وقتی بدنتان کم‌آب می‌شود، نمی‌تواند کلیه عملکردهای خود را به خوبی انجام دهد و این موجب ایجاد سموم در بدن، استرس، یبوست و مشکلات دیگر می‌شود. آدرنال دو غده کوچک در بالای کلیه‌ها هستند و در کنار تیروئید به ساخت انرژی بدن کمک می‌کند.

همچنین هورمون‌های مهمی ازجمله آلدوسترون ترشح می‌کند. آلدوسترون هورمونی است که سطح آب و غلظت موادمعدنی مثل سدیم را بدنتان تنظیم می‌کند و کمک می‌کند مایعات بدن همیشه در حد تعادل باشد. آدرنال همچنین مسئول تنظیم واکنش استرس بدن نیز هستند. مطمئناً دوست ندارید با کم‌آب شدن بدن خودتان را دچار مشکل کنید!

می‌توانید با ایجاد عادت نوشیدن یک لیوان آب گرم و لیمو در صبح برای یک ماه، تفاوتی که در زندگیتان ایجاد خواهد کرد را مشاهده کنید.

درست کردن آن هم واقعاً راحت است -- یک لیوان آب گرم (نه داغ) و آب یک نصفه لیموی تازه.

کدامیک از این فواید باعث می‌شود این عادت صبحگاهی را امتحان کنید؟ یا اگر قبلاً این کار را کرده‌اید، چه فوایدی را در خود مشاهده نموده‌اید؟


 

تعداد بازدید از این مطلب: 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : سه شنبه 15 اسفند 1391
نظرات

· در ایران، تقریباً یک نفر از هر پنج نفر به فشارخون بالا مبتلا هستند.

· فشار خون سیستول (حداکثر) از120 میلی متر جیوه و فشارخون دیاستول(حداقل) کمتر از 80 میلی متر جیوه محسوب مي‌شود.

· فشار خون بالا دلیل اصلی بروز بیماری­های قلبی-عروقی است.

· بیش از نيمي از سکته­های مغزی و بیماری­های قلبی-عروقی بدليل فشارخون بالا هستند.

· فشار خون بالا به ‌علت ایجاد سکته­های مغزی و حملات قلبی، بزرگ­ترین علت مرگ در دنیاست.

· از هر 8 مرگ در دنيا يك مرگ مربوط به فشارخون بالا است.

· فشارخون بالا سومين عامل كشنده در دنيا است.

· فشارخون بالا در صورتی‌که کنترل نشود، به رگ­های مغز، قلب، کلیه و چشم آسیب می­رساند.

· فشار خون بالا، چاقی و اضافه وزن، فعالیت بدنی ناکافی، چربی خون بالا، و مصرف دخانیات، پنج عامل خطری هستند که سبب افزایش بیماریها می شوند.

· در ايران از هر 10 نفر، 4 نفر كم تحرك، تقريبا 2 نفر سيگاري و حدود 3 نفر مبتلا به اضافه وزن هستند.

· نیمی از جمعیت ایران بیش از میزان مورد نیاز خود غذا می­خورند.

· در افراد 18 سال و بالاتر، فشار خون حداکثر140میلی متر جیوه و بیشتر و فشارخون حداقل 90 میلی متر جیوه و بیشتر ، فشار خون بالا محسوب مي‌شود.

· در افراد مبتلا به بيماري قند يا بیماری مزمن کلیه، فشارخون مساوي و يا بيش از 80/130 میلی متر جیوه فشار خون بالا محسوب می­شود.

· در سنین بین 40 تا 70 سال، بالا رفتن فشار خون ماكزيمم (حداکثر) به اندازه 20 میلیمتر جیوه یا افزایش فشارخون مينيمم (حداقل) به اندازه 10میلی‌مترجیوه، فرد را 2 برابر بيشتر در معرض خطر عوارض ناشي از فشار خون بالا قرار می‌دهد.

· اين يك باور نادرست است كه افزايش فشارخون با بالارفتن سن، يك امر طبيعي است.

· وجود فشار خون مينيمم(حداقل) مساوی یا بالاتر از 90 میلی متر جیوه علي‌رغم داشتن فشارخون ماكزيمم(حداکثر) طبيعي مثلا" 120، فشارخون بالا محسوب مي‌شود

· بالا بودن به تنهايي هريك از عددهاي ماكزيمم و مينيمم فشارخون، فشارخون بالا محسوب مي‌شود.

· احتمال ابتلا به بيماري فشارخون بالا در افرادي كه تا سن 55 سالگي فشارخون بالا نداشته‌اند، خيلي زياد است.

· افرادي كه فشار خون ماكزيمم (حداکثر آن‌ها بین 120 تا 139 میلی متر جیوه است یا فشار خون مينيمم حداقل آن‌ها بین 80 تا 89 است) در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : دو شنبه 14 اسفند 1391
نظرات
 
 
 
 
خون دماغ حتی اگر به ندرت اتفاق بیفتد، باید جدی گرفته شود. این عارضه به علت پاره شدن رگ‌های کوچک خونی در داخل بینی اتفاق می‌افتد. افرادی که بیشتر در معرض خطر خونریزی بینی هستد، یکی کودکان به علت حساس بودن خیلی زیاد رگ هایشان هستند و دیگری افراد سالخورده به دلیل فشار خون بالا می‌باشند.
به گزارش بی باک به نقل از افکار، شایع‌ترین محل خونریزی دماغ در کودکان و جوانان قسمت قدامی‌تیغه بینی است. خوشبختانه خونریزی این ناحیه را می‌توان به آسانی کنترل کرد. مشکل‌ترین و پیچیده‌ترین محل خونریزی در قسمت پشتی جدار خارجی و تیغه وسط بینی در اشخاص مسن است. این نوع خونریزی، به راحتی کنترل نمی‌شود و گاهی نیاز به اقدامات تخصصی در بیمارستان دارد.

علل خونریزی بینی

مقدار زیادی مایع لزج در بینی ترشح می‌شود. این ماده، هوایی را که تنفس می‌کنیم، مرطوب می‌کند. با بالا رفتن سن و پیر شدن، رطوبت بینی به خشکی می‌گراید.غشای ظریف داخل بینی خشک و شکننده شده و موجب ‌می‌شود که سیاهرگ‌ها و سرخرگ‌ها ترک بر‌دارند و با کمترین فشار دچار خونریزی شوند. گاهی بالا کشیدن ساده بینی یا عطسه‌ای ملایم، می‌تواند به خون دماغ منجر شود.علل خونریزی متنوع است. علل ممکن است موضعی باشد و در اثر آسیب وارده به بینی ایجاد شود، مانند دستکاری بینی با انگشت، انحراف تیغه بینی، استفاده از اسپری‌های مخصوص بینی، استفاده طولانی‌مدت از اکسیژن و گاهی سرطان بینی. گاهی علت، موضعی نبوده و اختلالی در سطح عمومی‌بدن وجود دارد که خود را با خونریزی از بینی نشان می‌دهد. بیماران فشارخونی با افزایش فشارخون ممکن است دچار خونریزی از بینی شوند. بیماری‌های دیگری که ممکن است با خونریزی از بینی همراه باشد، شامل اختلالات انعقادی خون (مثل هموفیلی)، نارسایی مزمن کلیه یا سرطان خون است. سرماخوردگی، آلرژی، آلودگی هوا و ارتفاع زیاد نیز از عوامل ایجاد خونریزی بینی هستند، زیرا این موارد باعث حساس شدن مخاط بینی می‌شوند. استرس، دیابت، نارسایی کبدی و عوامل هورمونی مانند بلوغ، حاملگی و یائسگی نیز باعث خونریزی بینی می‌شوند. اگر شیء خارجی در بینی فرو برود، ترشحات بدبو همراه با خون خارج می‌شود. این شکل از خونریزی از بینی را باید در بیمارستان و تحت تدابیر خاص معالجه کرد. باید جسم خارجی را خارج کرده و گاهی کار به جراحی و برداشتن بافت مرده و آسیب‌دیده می‌کشد. مصرف داروهای ضدانعقاد که موجب رقیق شدن خون می‌شوند، باعث اشکال در توقف خونریزی خواهند ‌شد. همچنین ممکن است موجب خونریزی مکرر از بینی شوند. از جمله این داروها می‌توان به آسپیرین، وارفارین، انواع داروهای مسکن همچون بروفن، پیروکسیکام، دیکلوفناک و ایندومتاسین اشاره کرد. افرادی که وارفارین مصرف می‌کنند به محض مشاهده خونریزی از هر ناحیه‌ای از بدن باید به پزشک مراجعه کنند. خونریزی در این افراد نشانه ای از مسمومیت با وارفارین است. خونریزی مکرر از یک سوراخ بینی، به‌خصوص زمانی که با انسداد همان سوراخ بینی همراه باشد، باید بررسی کامل شود، چون ممکن است ضایعات بدخیم درون بینی باعث خونریزی شود.

کنترل خونریزی بینی

در یک مکان خنک بنشینید، به آرامی‌و توسط دهان نفس بکشید و لباس‌های اطراف گردن تان را باز کنید. سرتان را به طرف جلو خم نکنید، اما کمی‌به عقب متمایلش نمایید.اگر خونی در دهان تان هست، به بیرون بیندازید، زیرا قورت دادن خون باعث تهوع می‌شود.بینی تان را به آرامی‌تمیز کنید تا اگر لخته خونی در بینی مانده، خارج شود. با دو انگشت، دو سوراخ بینی تان را پنج تا ده دقیقه نگه دارید تا جریان خون قطع شود. حواستان باشد که اگر مشکوک به شکستگی بینی هستید، سعی نکنید که جلوی خونریزی از دو سوراخ بینی را بگیرید. می‌توانید چند قطعه یخ کوچک که در یک پارچه سفید پیچیده شده است را روی بینی تان بگذارید تا خونریزی بینی کم شود. برای بند آوردن یا کنترل نسبی خونریزی بینی، باید جلوی بینی با انگشت شست و انگشت میانی فشرده شود.اگر روش‌های بالا اثر نداشت، چاره ای ندارید جز اینکه یک گلوله پنبه ای که قابلیت بند آوردن خون را داشته باشد، در سوراخ‌های بینی تان قرار دهید. سپس یک ساعت منتظر بمانید و بعد به آرامی‌پنبه‌ها را خارج کنید. پنبه‌ها را زیاد عوض نکنید، زیرا ممکن است این کار باعث حساس شدن مخاط بینی شود.به محض اینکه جریان خون متوقف شد، تا چهار ساعت از فین کردن خودداری کنید. در طی این مدت از خوردن قرص آسپیرین یا هر داروی ضد التهاب دیگر خودداری نمایید. پس از کنترل خونریزی بینی، باید برای پیگیری به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کرد. بیمارانی که خون‌دماغ شده‌اند و تحت درمان با وارفارین هستند یا داروهای مسکن استفاده می‌کنند، در مورد قطع یا ادامه مصرف باید با پزشک خود مشورت کنند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

۱- اگر خون دماغ طی نیم ساعت بند نیامد، یا اگر همراه با سردرد بود، فورا به پزشک مراجعه کنید. دقت کنید که خونریزی از بینی ممکن است شدید باشد یا شدید شود و بیمار را تا مرز شوک پیش ببرد. پزشک یک پنبه بزرگ که آغشته به مواد منعقدکننده خون است، در سوراخ‌های بینی تان قرار می‌دهد و تا جایی که لازم است آن را داخل می‌کند. سپس، اگر مشاهده شود که رگ‌های خونی کوچک آسیب دیده اند، ممکن است از روش «سوزاندن» این رگ ها، که اغلب به وسیله لیزر انجام می‌شود، استفاده کند تا خطر خون‌دماغ شدن مجدد را کاهش دهد. ۲- در مواردی که خونریزی‌های بینی مکرر باشند، یا مقدار خونی که خارج می‌شود، خیلی زیاد باشد نیز باید به پزشک مراجعه کنید. خونریزی‌های مکرر ممکن است علامت یک بیماری مزمن مانند فشار خون بالا یا مشکلات انعقادی خون باشند. در اغلب این موارد، آزمایش خون تجویز می‌شود.
 
 
 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : یک شنبه 13 اسفند 1391
نظرات
 
کاهش وزن غیر عمدی می‌تواند 5 درصد از وزن فرد را در ماه و 10 درصد از وزن را در 6 تا 12 ماه کاهش دهد. این کاهش وزن به علل مختلف ایجاد می‌شود. عللی همچون تیروئید پرکار، افسردگی، بیماری کبد، سرطان یا اختلالاتی غیر سرطانی، اختلالاتی که در جذب مواد مغذی ایجاد می‌شوند.
همانطور که می‌دانید بعضی از علائم آن قدر واضح هستند که باید برطرف شوند. علائمی از قبیل درد قفسه سینه، شکم یا خونریزی بدون دلیل. اما بعضی علائم خیلی مشخص نیست و شما نمی‌دانید که باید به پزشک مراجعه کنید یا نه. در زیر علائم هشدار دهنده‌ای وجود دارند که مطالعه آنهابرای شما ارزشمند است چراکه آگاهی از آنها می تواند تغییراتی مهم در کیفیت زندگی شما ایجاد کند و یا حتی سبب افزایش طول عمر شما گردد.

10 علائم زیر را نادیده نگیرید.

1-
کاهش وزن بدون دلیل
اگر بدون هیچ دلیلی وزن کم می‌کنید، با دکتر خود در میان بگذارید. کاهش وزن غیر عمدی می‌تواند 5 درصد از وزن فرد را در ماه و 10 درصد از وزن را در 6 تا 12 ماه کاهش دهد. این کاهش وزن به علل مختلف ایجاد می‌شود. عللی همچون تیروئید پرکار، افسردگی، بیماری کبد، سرطان یا اختلالاتی غیر سرطانی، اختلالاتی که در جذب مواد مغذی ایجاد می‌شوند.

2- تب پیوسته و مداوم
اگر سیتم ایمنی نرمال و طبیعی دارید و تحت هیچ درمانی نیستید (شیمی درمانی یا موارد دیگر) اما تب شما بالای 38 درجه سانتیگراد می‌باشد و یک هفته یا بیشتر طول می‌کشد حتما باید چک شوید. یا اگر سرما خوردگی دارید و تب شما بالای 4/39 درجه سانتیگراد است به پزشک مراجعه کنید. اگر مشکلی در سیستم ایمنی بدن دارید یا دارویی برای آن مصرف می‌کنید، تب نمی‌تواند به عنوان علامت هشدار دهنده باشد، پزشک یا دکتر غدد به شما آگاهی لازم را می‌دهد.

تب پایا می‌تواند علامت عفونت پنهان باشد، که شاید مربوط به عفونت دستگاه ادراری یا سل باشد. درمواقع دیگر، شرایط وخیم تر- مثل تومور غدد لنفاوی- سبب تب پایا یا طولانی می‌شود. تب به علت عفونت‌های قابل درمان، مثل عفونت‌های دستگاه ادراری شایع می‌باشد. اما اگر تب کم، بیشتر از دو هفته طول کشید به دکتر مراجعه کنید. بعضی بیماری‌های مهم مانند سل و بعضی اختلالات ایمنی می‌توانند سبب تب پیوسته و مداوم شوند.

3- تنگی نفس
احساس کوتاهی در نفس کشیدن ( کم آوردن نفس)، به غیر از نفس تنگی به خاطر گرفتگی بینی یا ورزش کردن، می‌تواند علامت یک مشکل اساسی باشد. اگر موقع نفس کشیدن مشکل دارید یا خس خس می‌کنید حتما به اورژانس مراجعه کنید. تنگی نفس بدون تقلا یا با تقلا موقع دراز کشیدن، باید هر چه سریع‌تر بررسی شود. عوامل تنگی نفس شامل موارد زیر می‌شود: بیماری مزمن انسدادی ریه، برونشیت مزمن، آسم، مشکلات قلبی، دلشوره، آشوب و اضطراب، سینه پهلو، انسداد عروق ریوی (آمبولیسم) و فیبروز ریوی و افزایش فشار ریوی

 
تعداد بازدید از این مطلب: 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : یک شنبه 13 اسفند 1391
نظرات

 

دم کرده این گیاه کاهش‌ دهنده فشار خون، خنک ‌کننده بدن، رقیق و تصفیه ‌کننده خون، کنترل‌ کننده کلسترول خون، اختلالات کبدی و صفرایی و همچنین آرام ‌بخش است و برعکس چای که باعث دفع آهن می‌ شود، چای ترش خود یکی از منابع غنی آهن به شمار می‌ آید.
این چای یکی از نوشیدنی ‌های مناسب برای کسانی است که می ‌خواهند جایگزین مناسبی برای چای پیدا کنند.

در میان گیاهانی که نام چای را به خود گرفته ‌اند، چای قرمز یا چای ترش که به آن چای مکه هم می‌ گویند، به علت رنگ، طعم و خاصیت ویژه ‌ای که دارد، جایگاه مهمی‌ را به خود اختصاص داده است.

شما می‌ توانید آن را با کمی عسل به صورت شربت استفاده کنید یا با آب سیب ترکیب کرده و خنک بنوشید. ترشی آن و شیرینی سیب به خوبی با هم سازگار می‌ شوند.

خواص چای ترش

دم کرده این گیاه کاهش‌ دهنده فشار خون، خنک ‌کننده بدن، رقیق و تصفیه ‌کننده خون، کنترل‌ کننده کلسترول خون، اختلالات کبدی و صفرایی و همچنین آرام ‌بخش است و برعکس چای که باعث دفع آهن می‌ شود، چای ترش خود یکی از منابع غنی آهن به شمار می‌ آید.

طریقه مصرف چای قرمز

افرادی که دارای قند، چربی و فشارخون بالا هستند، می ‌توانند یک تا دو نوبت از چای روزانه ی خود را به چای قرمز اختصاص دهند و برای هر بار مصرف، 5 گرم از گل برگ‌ های چای قرمز را داخل یک فنجان ریـخـته و سپس آب جوش بر روی آن بریزند و سرپوشی گذاشته، 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، سپس صاف کرده و میل کنید.

مصرف دم کرده چای ترش بیش از چای معمولی بر پرفشاری خون افراد دیابتی موثر است.

بر اساس یافته های یک پژوهش ارایه شده در کنگره بین المللی طب سنتی و مکمل، مصرف دم کرده چای ترش به طور معنی داری نسبت به چای معمولی بر پر فشاری خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 موثر است.

دم کرده این گیاه کاهش‌ دهنده فشار خون، خنک ‌کننده ی بدن، رقیق و تصفیه ‌کننده خون، کنترل‌ کننده کلسترول خون، اختلالات کبدی و صفراوی و همچنین آرام ‌بخش است

دیابتی ها چای ترش بخورند

چای قرمز یا چای ترش در نقاط مختلف دنیا با نام های متفاوتی خوانده می شود. این گیاه و محصولات آن در ایران به نام های چای مکی یا چای مکه، چای قرمز و چای ترش خوانده می شود. یکی از مهم ترین خواص چای قرمز شباهت ترکیبات آن با انسولین است و به همین جهت این گیاه خواص ضد دیابتی هم دارد. در هند از دانه های این گیاه به عنوان یک دارو برای سستی، گیجی و سوء هاضمه استفاده می شود و دانه های آن غنی از چربی و پروتئین است.

دم کرده برگ این گیاه منبعی غنی از آهن و مس است.

از پودر آسیاب شده ی کاسبرگ آن می توان به عنوان طعم دهنده در کیک، شکلات و بستنی نیز استفاده کرد.
تعداد بازدید از این مطلب: 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : شنبه 12 اسفند 1391
نظرات
 
 

نگاه کردن به چشمان کودک راهی برای رمزگشایی گریه نوزادان و تشخیص علت ناراحتی آنهاست. پژوهشگران دانشگاه والنسیا با بررسی گریه‌های 20 کودک بین 3 تا 18 ماهه و نوع عکس‌العمل والدین دریافتند توجه به چشمان کودک به تشخیص علت گریه کمک می‌کند. براساس این آزمایش‌ها، مشخص شد چشمان باز در هنگام گریه، نشان دهنده ترس یا عصبانیت کودک است و چشمان بسته یعنی کودک درد دارد. به گفته پژوهشگران، با توجه به شدت گریه‌ها نیز می‌توان علت ناراحتی نوزاد را تشخیص داد. گریه‌های آرام نشان‌دهنده عصبانیت کودک و گریه‌های شدید به معنی ترس از چیزی است. گریه کردن اصلی‌ترین راه ارتباطی در نوزادان است که به کمک آن احساسات ناخوشایند خود را ابراز می‌کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : اکبر پوررحیمی
تاریخ : چهار شنبه 9 اسفند 1391
نظرات

 

اخلاق بخش عمده‌ای از پیكره نرمال بودن را تشكیل می‌دهد. اخلاق، انسان را وادار به پیروی از برخی باورهای ارزشی و متعالی می‌كنند. ما در روان‌شناسی، انسان را مظهر تعالی خداوند می‌دانیم...
 
13 ویژگی آدم های نرمال
یعنی ایمان به خداوند، ایمان به ارزش‌ها، ایمان به مقدسات تعریف شده كه بخشی از آن به مقدسات و ارزش‌های متعالی برمی‌گردد و بخشی از آن نیز به اخلاق و صفات خوب متعالی مانند توكل، امید و... مربوط می‌شود و فرد نرمال چنین اخلاقی دارد و به آنها تمسك می‌جوید.
1.بخشندگی و دست و دلبازبودن:
فرد نرمال، فقط دریافت‌كننده محبت نیست و خود نیز به دیگران مهر می‌ورزد، بنابراین فردی كه همنوعش برایش مهم نیست و روابط عاطفی‌اش با فرزند، همسر، دوست، خواهر و برادر و... كند یا ضعیف است یا برعكس آنقدر روابط عاطفی‌اش بیش از حد می‌شود كه به وابستگی می‌انجامد نرمال نیست.
2.داشتن هوش اجتماعی:
فرد نرمال باید هوش اجتماعی داشته باشد تا بتواند به دنبال فعالیت‌های شغلی و عملكردی برای بروز و ایجاد یك فعالیت مولد باشد. فعالیت‌های غیرمولد و بی‌فایده و بی‌ارزش، مانند بسیاری از فعالیت‌هایی كه در جهت خلاف است یا انجام آنها فایده‌ای برای فرد یا افراد جامعه ندارد، فعالیت غیرمولد شناخته می‌شود.
3.قدرت حل مساله:
فردی كه قدرت حل مساله دارد، در برابر مشكلات تسلیم نمی‌شود و سعی می‌كند برای مشكلات خود راه‌حل پیدا كند. طبیعی است برای رسیدن به این هدف باید واقعیت‌های موجود را درك كرد. افرادی كه از این درك عاجزند و تفكرات سحرآمیز دارند، به رمل و اسطرلاب، جادو و سحر و دعانویسی و كف‌بینی و موضوعات خرافی می‌پردازند، قدرت حل مساله ندارند زیرا نمی‌توانند واقعیت‌های موجود را قبول كنند. نكته قابل توجه اینكه حتی در حل مساله، تكرار مكررات هم طبیعی نیست بلكه فرد باید برای حل مشكلاتش ابداع و تنوع در تصمیم‌گیری داشته باشد.
4.گذشت، بخشندگی و مروت:
فرد نرمال باید گذشت و بخشش داشته باشد و سخت و غیرقابل انعطاف نباشد و در عین حال بتواند خشم خود را بروز دهد. فردی كه مدام خشمش را فرومی‌خورد و جرات ابراز احساسات خود را ندارد، نرمال نیست. البته بروز خشم باید بدون صدمه و اهانت به خود و دیگران باشد و فرد نباید ذره‌ای به شخصیت خود یا دیگران لطمه بزند.
5.قدرت مقابله با استرس:
واقعیت این است كه ما در فضایی از استرس و اضطراب به سر می‌بریم. فرد نرمال باید بتواند با این استرس‌ها مقابله یا از مكانیسم‌های مقابله‌ای برای رفع استرس‌ها استفاده كند تا خود را با هر استرسی انطباق دهد و با آن مقابله كند. متاسفانه ما با بسیاری از فقدان‌ها، مشكلات مالی و اقتصادی، مسایل اجتماعی و محیطی، مسایل سیاسی و... روبرو هستیم. فرد باید بتواند با این استرس‌ها كنار بیاید. كسی كه زود می‌شكند و در برابر اندك استرسی كمر خم می‌كند، نرمال نیست. هركس ممكن است یك عزیز، مال یا شغلش را از دست بدهد، اما باید بتواند محرومیت‌ها را تحمل كند و در برابر این فقدان‌ها قدرت مانور و سوگواری داشته باشد و به پذیرش نهایی واقعیت برسد.
6.قدرت مدیریت:
فرد نرمال باید قدرت مدیریت محیط اطرافش و محیطی كه در آن زندگی یا كار می‌كند، داشته باشد و این به یك مدیریت ذاتی نیاز دارد.
7.در نظر گرفتن جوانب احتیاط:
فرد نرمال باید همه جوانب احتیاط را رعایت كند و به اصطلاح خود را ارزان نفروشد. البته منظور این است كه بدبین باشد زیرا بدبینی خود غیرطبیعی است اما احتیاط، وجه مهمی از نرمال بودن است. فرد باید برای انجام معاملات اقتصادی، روابط بین فردی، امور اداری و شغلی و... محتاطانه عمل و رفتار خود را كنترل كند.
8.آموختن و آموزش:
فرد باید خودش را برای زندگی سرمایه‌گذاری كند. باید دانش و آگاهی داشته باشد و واقع‌بینانه به سرنوشتی كه بر او در زمان و مكان خاصی كه قرار دارد تحمیل شده، بپذیرد و در این زمینه آموزش ببیند زیرا اگر از مسایل پیرامون خود آگاهی نداشته باشد و آنها را نپذیرد، طبعا رفتار غیرطبیعی از خود نشان می‌دهد و دچار آسیب‌شناسی روانی می‌شود و در گروه بیماران قرار می‌گیرد. فرد نرمال باید عاشق یادگیری باشد و بتواند موضوعات مختلف را طراحی و سازماندهی كند.
9.كنجكاوی و علاقه‌مندی:
انسان‌های بی‌تفاوت، بی‌احساس، غیركنجكاو و غیرعلاقه‌مند به موضوعات روزمره، انسان‌های نرمالی نیستند بنابراین فردی كه زیبایی‌ها را تقدیر و تحسین نمی‌كند و نسبت به آنها كنجكاو نیست طبیعی و نرمال نیست.
10 آینده‌نگر بودن:
فرد نرمال باید در مورد آینده خود جهت‌گیری داشته باشد و بداند چه آینده‌ای برای فردا و فرداهایش در نظر دارد، بنابراین باید برای سنین جوانی، میانسالی و سالمندی خود برنامه‌ریزی كند.
11.خلاقیت و نوآوری:
فرد نرمال باید خلاق باشد و ایده داشته باشد و به دیگران و محیط كار و زندگی خود ایده بدهد. از سوی دیگر باید استقلال داشته باشد و اهداف مناسبی در سر بپروراند. فردی كه وابسته است، نمی‌تواند اهداف درستی را برای آینده خود برنامه‌ریزی كند.
شناسایی نیازها:
فرد نرمال باید نیازهایش را بشناسد و به ارزش‌های وجودی خود پی ببرد و بتواند به مجهولات موجود در آنچه به عنوان واقعیت‌های موجود ذهن خود و اطرافیانش فراگرفته است، پاسخ دهد.
12.شور و هیجان:
افراد نرمال باید در انجام امور از خود شوق و حرارت نشان دهند. افراد بی‌حال و بی‌احساسی كه از خود شوق و شوری نشان نمی‌دهند، به خصوص در مسایل خانوادگی و اجتماعی، افرادی سرد و بی‌احساس هستند نه نرمال.
13.عادل بودن:
عدالت صفت بسیار خوبی است كه باید آن را در انسان‌های نرمال جستجو كنیم. فرد باید نسبت به شهروندان و خانواده خود عادل باشد و اگر نباشد از خود رفتارهای پرخاشگرانه، بی‌تفاوتی، بی‌احساسی، بی‌توجهی، بی‌عاطفگی و... نشان می‌دهد.
منبع:iran-forum.ir

تعداد بازدید از این مطلب: 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود